måndag 28 november 2011

En dag som alla andra...




...i Lejonparken. Undrar vad han tänkte, det där lejonet som låg och vilade medan vi och en massa andra åskådare passerade i våra bilar dagen lång? Jag har ingen aning. Han är antagligen född där och vet inget annat...hoppas det i alla fall. För visst känns det i själ och hjärta när man besöker djurparker. Jag vet att det finns bra saker med att stänga in djur för att människor ska få se dem på nära håll, uppskatta dem, lära sig något om dem och kanske fotografera (som jag) och komma hem och minnas den där dagen då vi fick se lejon "på riktigt"...eller det är ju inte riktigt "på riktigt". Men det gnager ju i en att de är djur som ska vara och leva fria, kunna springa fritt och jaga fritt och bestämma över sina liv.
Håller för fullt på med att gå igenom bilder från Sydafrika och våra äventyr därifrån, så det kommer säkert fler så småningom.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Känner igen mig i dina känslor, det är synd om djuren. Men fina bilder och härliga minnen, annars!

Karin A sa...

Ja det är verkligen dubbelt det där men en sak är säker och det är att dina bilder är fina. :) Ser fram emot fler!

Kram Karin

Anonym sa...

Underbara bilder!!!

//Malin H

Photos by Storm sa...

Dina bilder är så fina och de passar så bra i svartvitt. Vilken vacker blick i den sista. En blick som är svårtolkad.

Jag håller med dig. Jag far så illa av vilda djur i djurparker. Jag har därför aldrig tagit med våra pojkar till en djurpark. Undrar just om de saknat det. Jag kom just på att jag måste fråga dem. Ha det bra/Kram