fredag 2 december 2011

Från det ena...



...till det andra. Håller som sagt på att ta tag i alla bilder från Sydafrika. Det kommer nog att ta sin tid. Faktiskt är det maken som tagit de flesta bilder, så han har ett större jobb framför sig än vad jag har (och han har inte ens börjat...) Men nu helt plötsligt sitter jag med bilder från sommaren 2010 då jag, min familj och min pappa åkte upp till pappas hemtrakter i Tornedalen inte bara för att hälsa på släkten utan även för att fotografera för boken "Ljusare tider" som snart har sålt slut första upplagan! En ny tryckning av boken har precis blivit klar och på väg för leverans, så det känns jätteroligt. Pappa ska snart åka upp till European Festival of the Night i Korpilombolo och berätta om boken där den även kommer att finnas till försäljning. Kolla in festivalens hemsida ! Den pågår i 14 dagar och är fylld av massor av spännande kulturella inslag.
För att beställa boken se info längst upp till höger här i bloggen.
Bilderna i förra inlägget kommer från Tärendö Holmen och i detta inlägg kommer bilderna från mina farföräldars gård i byn Lahdenpää en sen sommarkväll i juli 2010

Tillägg:
Här kan ni läsa om den spännande historien bakom Nattfestivalen i Korpilombolo.

1 kommentar:

Balaphoto sa...

Magnific shots!!

Salut Francesc