lördag 3 maj 2014

Börjar tröttna...



...på bilder. Ja, nu har jag sagt det. Överallt matas man med dem. Bra och dåliga bilder i en enda stor röra. Jag vet att jag har varit här förut. Jag ser en bild och tror att jag gillar den. Men vad gillar jag egentligen? Allt känns så tomt. Framförallt är jag urless på mina egna naturbilder. Visst kanske jag lyckas med några och tycker de blir ok, men ingenting blir intressant eller spännande. Maken säger att jag är på väg till nästa nivå...en del i min utveckling. Må så vara, men det känns inget kul. Som sagt var har jag haft den här känslan vid några tidigare tillfällen. Och jag tror....jag vet att jag kommer ur den. Men när det gäller naturfoto, ska jag nog ta en paus. Hoppas den inte blir alltför lång... Tur att man kan byta riktning en stund. För att inte kameran ska blir kall, riktar jag den mot människor så länge :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad jag känner igen mig. Jag har inte lust att fotografera överhuvudtaget. När jag väl tar mig ut så är det kul under tiden jag fotograferar, men när jag kommer hem så ser ju alla bilder ut som de gjorde förra året... Och de bara samlar ju damm i datorn. Hoppas att det är tillfälligt och att inspirationen kommer åter för både dig och mig!
Kram!

Karin Wijk sa...

Skönt att höra att vi är fler...även om jag inte önskar dessa känslor för någon. Ja, många bilder blir det...till vilken nytta kan jag känna ibland :-( Blir inte mycket kvar de gånger man verkligen orkar ta sig tid att sålla och kasta bort. Just det momentet tycker jag är sååå drygt. Sen gillar jag inte att bildbehandla överhuvudtaget. Även om det är lätt gjort i LR. Men ack så tråkigt. Jag tror jag satsar på att ge mig ut i naturen utan kamera ett tag framöver...så får vi se vad som händer. Visst är det tillfälligt Karin :-) Rätt som det är flödar inspirationen :-)) Kram

Jörgen sa...

Så är det ibland, går upp och ner det där. Tog en paus från fotot förra året, bara lite grann här och där. Och nu öser bilderna in igen :) Började första Januari och fota lite och helt plötsligt märkte jag att jag har ju gjort en bild varje dag, så det var lika bra att fortsätta och köra en bild varje dag i år igen.
Men det där med att sortera och fixa tycker jag är drygt jag med :)

Karin Wijk sa...

Å tack för de orden Jörgen...känns hoppingivande :-) Jag hoppas på att det blir på samma sätt för mig. Jag tror att det för mig måste få ta sin tid med bilder. Jag kan inte stressa fram något, då känns det bara meningslöst och bilderna blir inget bra. Även om en viss mått av tvång kan vara bra, som när jag gjorde "366 bilder" grejen. Så här efteråt känner jag mig faktiskt rätt nöjd med många av bilderna, trots att jag ofta tvingade mig ut ;-)