måndag 4 januari 2016

Pulkaåkning....


...var täckmanteln idag när jag förslog att vi skulle ut (och fotografera).  Drog dessutom med stativet för att kunna använda lite längre slutartider. Men det blev mest pulkaåkning med den lilla snön som kommit. Sen gick vi till ett längre dike där vattnet rinner från åkern ner i Fyrisån för att barnen skulle få "fiska" och hacka med pinna i isen. Efter en stunds diskussion kom vi överens att att jag samtidigt skulle få fotografera en bit ifrån då jag såg fina mönster i iskanterna, innan de hackades sönder.  Blev inte så många bilder då jag som vanligt brottades med stativet och skyndade mig för att barnen kom allt närmare min plats och fingrarna började stelna av kylan. Alltid tidseffektivt att fotografera med barn i kallt väder.

Inga kommentarer: