onsdag 11 maj 2011

Några fler...






...bilder på Kunsängsliljor. Dessa togs lite tidigare på dagen än de i tidigare inlägget. Tycker det är rätt svårt att få till bra bilder på Kungsängsliljor. De växer liksom huller om buller och det är ofta svårt att få till kompositionen som jag vill. Sen har de ofta en vacker mörklila färg som kan vara svår att få fram på bild. De vackra smala bladen som slingrar sig över blomman är otroligt tjusiga, men ofta blir det inte riktigt som jag vill när jag tittar på bilderna. Men några bilder blev jag ändå rätt nöjd med denna gång. Kungsängsliljan är helt klart en favoritblomma...även om det är en utmaning ;-)

4 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Jag tycker att du har lyckats alldeles utmärkt, jättesöta blommor!
Jag tror att jag har sett några i botaniska trädgården men aldrig några vilda. Hos mig blommar ramslöken för fullt, massor av vita blommor i slottsparken.
Ha det bra
KRam

Cecilia sa...

Åhh vilka fina bilder. Den översta är ju superfin. Den är verkligen fin, vår landskapsblomma.

Lappland Nature sa...

Tycker du lyckats jätte bra med din a bilder på den underbart vacker blomman. Förstår att det är en utmaning i och med att blomman hänger.Du har så fint ljus och bra skärpedjup.
Grattis till fina bilder.

Maria

Linda sa...

Imponerande bilder på kungsängsliljorna. Gillar det korta skärpedjupet som gör bakgrunden sådär härligt blurrig. Inspirerande! Tack för titten!

Mvh Linda