onsdag 15 juni 2011

Ugglan



De första bilderna på kattugglan. Foto: Magnus Wijk



Min bild på samma uggla lite senare på kvällen.




Gröngölingen som väckte mig igår morse. Klicka på bilden så ser ni nog den :-)



Igår morse vaknade jag av ett himla liv utanför (vid 07 tiden). Tittade ut mot vårt lilla torp och såg något suddigt på skorstenen (inga glasögon). Uggla/Rovfågel, eller var det en katt?? var min första tanke. Iklädd pyjamas och flipflopsandaler smög jag mig ut efter att ha bytt objektiv på kameran och hittat glasögonen. Och naturligtvis hade den?, försvunnit när jag kom ut. Men det var fortfarande ett himla oväsen...vilket sen visade sig vara ett par Gröngölingar som skrek och hade sig.

Igår kväll när jag jobbade ringde maken och informerade att han just fotograferat en poserande ung kattuggla i skorstenen. Grön av avund och förväntansfull åkte jag senare hem och gissa vem som fortfarande satt i skorstenen. Smög allt vad jag kunde, men icke, den flög iväg igen. Stod på vakt en stund till det började regna, gick in, tittade ut och då sitter den där igen. Fick 2 bilder genom fönstret...inga kanonbilder direkt. Men, men har ju makens bilder också. Hoppas på att jag har belägg för att skriva fortsättning följer...

Inga kommentarer: