söndag 11 september 2011

Sist...




...på vår första dag eller kväll rättare sagt i Pilanesberg (se tidigare inlägg) blev det min tur att ha kameran. Det var totalt svart ute och vi  körde långsamt och satt och huttrade i den öppna bilen trots filtar och sökte med stråkastarljuset efter rörelser längs vägen. Då mötte vi en bil som precis stannat för att de sett något. Vi stannade också och en i vårt sällskap hade med sig en ficklampa av modell större och lyckades fånga en Serval i skenet, som troligtvis var ute på jakt i det höga gräset. Hade aldrig förut hört talas om denna katt och tror att vi hade rätt stor tur som fick uppleva den.Visst är den fin!


Det gick rätt snabbt och jag lyckades få två bilder som jag känner mig rätt nöjd med.
(Med högt iso (2000), så blev de rätt korniga och vitbalansen blev rätt konstig, så jag har konverterat dem till s/v och minskat svärtan och ökat intesiteten för att ljusa upp dem lite. Sen är de beskurna också.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh så kul att se. Har aldrig hört talas om det djuret. Är det lite Lo-djur över det hela??? Måste vara superspännande att få uppleva det ni gjort!!