torsdag 2 december 2010

Vintern och livet


Vintern har ju verkligen kommit för att stanna känns det som. Igår var det ruggigt kallt och ruggigt vackert med sol mot det gnistrande vita landskapet. Tyvärr har min tid varit knapp för något vintrigt fotograferande. Idag - min enda lediga dag denna vecka (ja, jag tycker synd om mig själv) - var jag och sonen ute på tomten en sväng och det skulle åkas skidor och dras pulka samt hundpromenad med snörakor...etc. ååå vad jag skulle vilja vara ledig ( i flera månader) och bara vara hemma och göra just sådana saker och pyssla med allt mellan himmel och jord och få tid att fotografera. Just nu känns livet lite tight för några stora utsvävningar...livet kommer ikapp en ibland.
Jag hann ta några bilder på tomten i det gråbistra vintervädret...och här en av våra överlevande almar.

4 kommentarer:

Hero sa...

Ja, vi har också mycket snö men inte lika kallt, sådär 5-7 minus. men det är så vackert! Förstår att du vill vara ledig mer, med en kille i den åldern som sällskap måste det ju vara jättemysigt. Hoppas du hinner njuta lite i alla fall av vintern:) Kram

Kerstin sa...

Här är det också snöigt och grått. Hoppas att du får tid att andas snart och att du får en fin helg.
Kram

Anonym sa...

Vacker vinterbild du bjuder på, lediga dagar är få ibland och dom man har är viktiga att dela med sina närmaste i första hand. Det finns så mycket annat att njuta av än att just fotografera, jag skulle gärna ha någon att just åka pulka och skidor med ute nu...men men...jag glädjer mig för dom som har det. -Att du är en duktig fotograf vet jag!
Morgan

Photos by Storm sa...

Åh, jag känner precis som du. Jag vill också vara ledig mycket mer.

Man sitter instängd alla dagens ljusa timmar i veckorna. Sen har vi haft värsta ovädret de sista helgerna (först ösregn med översvämningar och sen värsta snöovädret). Men idag var det äntligen en helt fantastisk vinterdag utan nordostliga isvindar (kors i taket). Det är så fantastiskt vackert.

Nu ser jag fram mot julen när alla barnen och lilla barnbarnet kommer hem. Ha det gott/Kram Lis