onsdag 9 september 2009

Betraktelser från botaniska trädgården









Har haft fullt upp sedan senaste inlägget, så jag har faktiskt inte hunnit ut med kameran överhuvudtaget fast än vädret har varit väldigt lockande.

Bilderna är från i lördags, då jag var fotoassistent åt Karin som fotade bröllop. Det var en strålande dag och jag kunde inte låta bli att upptäcka Uppsalas botaniska trädgård på väg därifrån. Jag har liksom aldrig tagit mig för att gå dit och fota förut av någon underlig anledning. Hade gärna stannat en stund till men det får absolut bli fler gånger.

6 kommentarer:

Hero sa...

När jag ser alla vackra bilder hos dig önskar jag att jag hade mer tid att vara ute med kameran. Speciellt med det fina vädret som har varit de senaste dagarna. Men jag blir inspirerad...
kram Maria

Kerstin sa...

Vilken tur att du gjorde det nu då. Det blev ju fantastiskt fina bilder. Jag har så många favoriter här att du anar inte, växthuset, solrosen, den sista och den näst sista bilden. Wow, så många fina.
Bra jobbat.
Ha en fin torsdag.

Kerstin sa...

Hej igen! Upptäckte just att du kommenterat hos mig och du frågar om fåren. Jag har ingen aning om vad det är för sort. Vi upptäckte dom när vi åkte efter E4. Det var en hel flock ute på fältet och vi var fascinerade av hur vackra de var. Varken jag eller maken har sett såna förut.

Karins fotoblogg sa...

The place to be!!! :) Säger som Kerstin, många fina bilder! Men växthuset med den underbara skuggan är ABSOLUTA favoriten!

Kram

oumberligating sa...

Verkligt fina bilder, gillar lite extra den där man ser Bröllopet i bakgrunden!
Ha det gott!
Kram ifrån Peter!

Kotte sa...

Fina bilder.
Bilden på växhuset är superfin.

Du ger inspiration att vara ute mer med kameran (och lite ångest över att det blir för lite tid ute med kameran).