lördag 19 juni 2010

Vår kära lilla skog





Runt vårt hus har vi en lite skog och ängsmark. Bilderna kommer därifrån häromkvällen och just denna lilla björkdunge gillar jag mycket. Ofta hinner jag inte längre med kameran än just till denna närmsta skog. Har tänkt att jag ska försöka ge mig lite längre ut och prova på lite nattfotografering, nu när det är fullt möjligt med tanke på sommarljuset. Men p.g.a. olika andledningar har det inte blivit av än, men än är inte sommaren slut så det ska nog bli av.

Trevlig helg till er alla!

6 kommentarer:

Åke sa...

Att ha skog inpå knutarna är inte alla förunnat. Härliga bilder du bjuder på här. Den mittersta gillar jag lite extra då gubben i stenen gör sig påmind. Ser nästan ut som han kramar trädet. :)

Camilla Alvén sa...

Vad fina bilder och vad mysigt att ha skogen så nära inpå!

Ha det bra
Kram

Anonym sa...

Du hinner nog med lite nattbilder också ska du se, jag tycker dock att den där värmen som brukar vara på kvällarna på somrarna inte infunnit sig än men mygg i överflöd finns det. Fina bilder från denna vackra oas från din närhet av hus detta.
Morgan

Samuel Jacobsson sa...

Riktigt härliga gröna färger.
Grönt har en positiv och lugnande inverkan på oss människor. Det går bara att förmedla denna känsla av balans om fotografen själv är i balans.
brabra

Photos by Storm sa...

Jättevackert i din skog. Härligt trolskt/Kram

Lappland Nature sa...

Vilken härlig skog du har i din omgivning. Grönt och frodigt.
Ofta blir man lite hemmabild,fint att du tar vara på din omgivning.
Önskar Dig en trevlig midsommar.

Maria