lördag 19 december 2009

Dimma över Fyrisån...






...var det igår när jag skulle åka till närmaste apotek/affär för att införskaffa diverse förkylnings och klådstillande medel för lilla sjuklingen hemma. Det var verkligen en sådan där underbart vacker morgon och jag fick lite "varför tog jag inte med kameran - ångest" längs vägen. När jag nästan var hemma och passerade ån (Månadsbildsstället) och såg att dimman lagt sig så där fint så kan jag erkänna att ångesten inte direkt minskade. Som tur var hade jag min käre mor hemma som suttit barnvakt kvällen innan och när jag lastat in alla varor så kunde jag ta bilen snabbt ut igen för att hinna fånga dimman. Passade också på att ta månadsbilden för december. Så det blir kanske en dimmig variant denna gång...om jag inte hinner ut fler gånger innan året är slut.

4 kommentarer:

Malin Malmberg sa...

Så vackert! Jag gillar verkligen den översta bilden. Ha en fortsatt bra helg!

Camilla Alvén sa...

Vackert, tur att du hann ut och fick fotografera det.
Det är så typiskt att det alltid dyker upp snygga saker att fotografera när kameran ligger hemma, händer mig nästan varje gång jag kör iväg på morgonen för att träna.
Ha en skön helg
Kram

Photos by Storm sa...

Fint med dimman och det ser verkligen kallt ut. Kolla hos mig så får du se hur min månadsbildsplats såg ut idag/Kram Lis

Annika Christensen sa...

Underbart vackert.
Hoppas medecinerna hjälpte.
Annika