lördag 25 april 2009

Imse vimse spindel


Denna spindel hade slagit sig till ro i en liten skål som av någon anledning stod ute på vår farstukvist. Macrosugen som jag var tog jag in den och placerade första bästa gula (!)papper jag kunde hitta och gjorde mitt bästa.

Härom dagen när jag var ute med Frasse på en liten skogsrunda, såg jag att han började leka med något bakom en sten, vilket visade sig vara en ung snok som var lika leksugen som Frasse.

Jag ryser vid tanken när den ringlade iväg, brrrrrrrrr. Spindlar har jag däremot inget emot.

6 kommentarer:

Fine Little Day sa...

Hua! Vad bra fångat!!

annalarssonphotography sa...

Snyggt fångat! :)
Jag är glad att du inte tagit bilder på den krälande ormen.. Jag har grym ormfobi ;)

Ha en riktigt fin fortsatt helg!
Kram Anna

Karins fotoblogg sa...

Rackans så coolt! Snyggt med den gula bakgrunden och jag gillar skuggan!
Hoppas att ni mår bra och har en skön helg!

Kram!

Karins fotoblogg sa...

Härligt vårlig header också, det glömde jag att säga!

kram

Ulrica sa...

Så härligt läskigt skrämmande. Men snyggt:)

Så snygg din nya header blev.. jag borde byta min till något somrigt men det var så bökigt att få dit den och nu vet jag inte om jag vågar röra den:)

Camilla Alvén sa...

Uh, jag hatar spindlar,jag hade en i min fotoväska idag men som tur var fanns min man på plats och kunde ta hand om den.
Ha det bra
Kram