måndag 8 februari 2010

Äntligen...







...har jag dammat av skidorna. Som gammal "skidkamrat" känns det som en liten besvikelse när man aldrig kommer ut nu när det är sådan perfekt skidvinter. Tog premiärturen igår. Lite spännande att ha Frasse framför sig i lina...man vet aldrig vad han får för sig och då blir det åka av kan jag lova. Men Frasse var i stort sätt duktig och vi höll oss från vansinnesfärder.
En glad överraskning var att någon gjort ett fint spår på den annars rätt orörda skogsvägen vi åkte efter. Nästa gång blir det matsäck och en längre tur. Har tyvärr inte någon bra kameraryggsäck eller väska, så det måste införskaffas. Nu körde jag med gympapåse på magen!

4 kommentarer:

Veronica sa...

Så mysigt det ser ut!!! Man kanske måste bege sig ut i spåret =)

Hero sa...

Det ser härligt ut! Blir riktigt sugen på en tur. Men jag har inga skidor, det är ju så sällan snö här nere. /kram Maria

Cecilia sa...

Jag ser att du hade en fin dag med skidor och allt. Det är så snyggt när snön är så där orörd.

Jag önskar jag hade ett par skidor...

Niklas sa...

Ser ut som en mysig dag! När jag får pengar måste jag också investera i ett par längdåkningsskidor..

/Niklas