tisdag 30 mars 2010

Istället för lego






Igår tog jag och C en extra sväng ut efter jag hämtat honom och han hoppat i varje vattenpöl på hemvägen. Av med blöta kläder och på med torra för att sedan bli blöt igen...och när han nästan var färdig med hoppandet sprang han upp på en liten kulle i skogen med barmark ( vi har rätt mycket snö kvar än) och började föra djupgående samtal med kottar, pinnar, barr etc.

Kom igång själv med att samla grankottar och helt plötsligt hade vi en hel kottfamilj.

9 kommentarer:

Kerstin sa...

De bästa leksakerna hittar vi i naturen och alldeles gratis är dom. :)
Härliga lekfulla bilder på lille C.
Må så gott.
Kram

Laila sa...

Min son är nu 8 år och fortfarande är naturens leksaker dom som är roligast! JAg är glad över att han vill vara en skogsmulle. :-)

Karins fotoblogg sa...

Oh, vilka fina bilder! Ni verkade ha en mysig stund där i skogen. Sista bilden blir min favorit!

Han ser så söt och glad ut där han står och håller i grässtråt!

Kram!!

Photos by Storm sa...

Vilka fina bilder från er skogstur. Hoppas vi får fint väder i påsk så att man kan vara ute. Och att snön smälter undan hos er. Här är så blött och massor med vattensamlingar (läs leriga hundtassar och smutsiga golv). Vi får hem alla barnen och lilla S i helgen, härligt/Kram Lis

Camilla Alvén sa...

De bästa leksakerna finns i naturen, fina bilder du har fångat!

Glad Påsk
Kram

Niklas exponeringstränar sa...

Man anar våren även fast det är lite tid kvar. VI har för första gången detta år varit ute på baksidan i kvällssolen. Det tar sig.
Glad påsk
/Niklas

Anonym sa...

Härliga bilder!

Glad Påsk!

Cecilia sa...

Underbara bilder. Kan riktigt känna hur det luktar barr, mossa och skog.

Bararesor sa...

Finns inget skönare än naturen!
Härligt när våra barn får vara med om den. Med sina öppna sinnen, sinar aldrig deras fantasier där, tror jag.
Du visar också många fina bilder från "ditt fönster i skogen". Bilderna på din lille kille blir alltid så levande...
Nu är det dags för en runda i skogen!
Glad Påsk önskar jag dig // kram barbro