onsdag 3 mars 2010

Nya bilder?


Har blivit med kamera jag och maken. Turligt nog är vi båda fotointresserade och nu har vi slagit på stort med både ny kamera - Canon eos mark II 5d och nya objektiv(100 och 50 mm). Vi har ju små fotouppdrag ibland, mina är inte så välbetalda ;-), men makens drar in en slant då och då till vårt företag, så nu var det payback time.

Så nu kan jag inte skylla på kameran om mina bilder är dåliga...lite skrämmande faktiskt, jag som brukar vilja slå i underläge.

Har inte hunnit "lära mig" kameran än, men den är rätt lika den gamla, så snart ska det väl sitta. Idag hann jag iallafall ut en kortis och prova lyckan...tror att det kan blir bra. Men det går faktiskt att ta usla bilder även med en riktigt bra kamera kan jag intyga. Man måste liksom ställa in på rätt sätt även med denna ;-)

Igår gick jag det avslutande kurstillfället på den porträtt/studio kursen jag gick i höstas (missade själva grand finale då, så jag fick hoppa på igen nu) och då använde jag min gamla trogna 400, men med vårt nya 50 mm objektiv. Det var riktigt kul. Ska visa lite bilder hoppas jag snart.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Grattis till inköpet! Det måste ju vara vansinnigt kul med en ny riktigt bra kamera. Den här bilden är jättefin så det ska bli kul att se kommande bilder. :)
Ha en fin torsdag.

AnnaKK sa...

Ett stort grattis här ifrån också - det tycker jag ni gjorde alldeles rätt i att unna er! :-)

Karin A sa...

Åh men vad kul med ny kamera och nya objektiv! :) Fast jag håller med dig om att det gäller att leverera när man har en bra kamera...eller åtminstone så kan man inte skylla på den. Ser fram emot bilderna med nya objektivet!

Kram Karin

Bararesor sa...

En härligt skir bild. Vad kul med en ny kamera. Jag har en längtan till en systemkamera.
Ha en fin fototorsdag...//barbro

Niklas sa...

Trevligt med en ny kamera! Men det är ju inte den som gör bilden ;-)

/Niklas