tisdag 10 augusti 2010

Being a bee

7 kommentarer:

Åke sa...

Fin placering av insekten och färgskalan återfinns i omgivningen oxå. Bra skärpedjup oxå. Fint! :)

Veronica sa...

Vilket härligt skärpedjup. Härliga färger gillar bilden skarpt =)

Photos by Storm sa...

Ja, jag ser något komma i full fart. Härligt med rörelsen i vingarna. Vilken fin resa du gjort och jag håller med dig om att man uppskattar sin barndoms hembygd väldigt mycket som vuxen. Hjortron=gott/Kram

Malin Malmberg sa...

Jag vet inte om jag sagt det förr - men du har många fina bilder i din blogg :D Alltid lika kul att titta in (även om jag inte varit så aktiv bloggare på sista tiden, men då blir det desto mer att titta på)

Ha en fortsatt bra vecka!
M

Kerstin sa...

Wow, vilken bild! Jag gillar skärpedjupet och färgerna. Snyggt fångat, Karin.
Ha en fin onsdag.

oumberligating sa...

Kul bild, tog ett tag innan jag hittade motivet....börjar snart kanske bli dax för andra glasögon!
Ha en fin fortsatt sommar, kram ifrån Oumberlige Peter!

Karin Wijk sa...

Tack alla för era fina och konstruktiva kommentarer!
För att förtydliga sceneriet när bilden togs: Jag tittar ner och ser biet sitta på ett grässtrå. Ofta brukar det ju bli macrobilder från marknnivå, men nu för att få ett litet roligare perspektiv så blev det en uppifrån bild (3,5 f/128 sek, ISO 100 , 100 mm). Det roliga tycker jag var att det blev fokus på det lilla näpna ansiktet ;-)/ Ha det gött!/Karin