fredag 27 augusti 2010

Morgonpromenaden den 27 augusti...




...gick till den närbelägna skogen. Känns att den klara och kalla höstluften är här. Jag är en höstmänniska och trivs väldigt bra när det går mot dimmornas årstid...för det kan man väl kalla hösten. Det fanns mycket att upptäcka i macrohöjd, spindlarna verkar ha högsäsong att väva sina nät, kändes som jag gick förbi ett oändligt antal "nätområden". Förutom en hel del bilder på spindlar och nät blev det också några på växtligheten.
Önskar er alla en trevlig helg!

6 kommentarer:

Susanne sa...

Makrovärlden är bra fantastisk och spännande och väldigt vacker!!! Det har du fångat riktigt snyggt!!

Ninni sa...

Jag trivs också bra på hösten...och i skogen. Mycket vackert finns ute i naturen. Ljuvliga färger och spännande oskärpa i dina bilder. De får mig att längta ut...
Ska nog försöka hinna ut i skogen för att leta svamp i helgen.
Ha en skön helg!

Anonym sa...

Hösten är en fin årstid för oss fotografer, skönt när det är lite svalare när man bär omkring på fotoutrustningen. -Fina bilder!
Morgan

Niklas sa...

En trevlig helg på dig också Karin, fast helgen snart är slut!

Jag gillar speglingen i bladet på den mittersta bilden med den spetaktulära högdagern i bakgrunden..

/Niklas

Cecilia sa...

Fantastiskt fina bilder, oskärpan, ljuset och färgerna, så fint. Längtar oxå till skogen.

Åke sa...

En fin bildserie detta! :)