tisdag 26 maj 2009

B som i Bröllop och som i Bildhantering



I lördags var vi på Bröllop! Det var Sofia och Fredriks stora dag vi hade äran att bevittna.
Jag brukar vara lite småpirrig inför sådana stora händelser, men denna gång pirrade det lite extra i magen. Jag hade ju fått äran och förtroendet att fota bröllopsfotot efter vigseln, så därav det lilla extra pirret. Även fast jag besökt platsen utanför kyrkan där fotona skulle tas ett antal gånger innan, så blir det ju knappast på samma sätt när man står inför ett s.k. "skarpt läge". Ögonblicket som inte går att få i repris. Besöken innan gjordes både själv och i sällskap av Sofia vilket kändes så bra - att få höra hennes önskemål. Dessutom fick jag väldigt mycket god hjälp av fotoproffsen /makarna Kronvall kvällen innan. Saker som jag inte hade tänkt på rent fototekniskt och även praktiska saker. Så TACK!!

Jag skulle kunna berätta länge och väl om hela dagen, vädret som plötsligt ändrade sig från mulet till sol, vigseln, prästen, den underbara festen och allt kul som hände under hela dagen/natten. Men då får jag skriva hela natten.

Nu har mina lediga stunder gått åt till bildhantering och först idag har jag kunnat skriva ut några bilder för att se om det som syns i datorn blir som man tänkt sig på papper... och i slutet av veckan ska jag förhoppningsvis ha blivit färdig med alla bilder så jag kan få visa brudparet som jag hoppas blir nöjda.

Kan ju avslöja att Sofia och Fredrik var otroligt duktiga på att stå framför kameran, jag behövde inte göra mycket. De höll om varann så fint och pussades mycket !!! Perfekt.

Nu ska jag förstås låta brudparet få se de viktiga bilderna först...men en liten glimt av allt fint jag fick fota under denna härliga dag kan jag inte låta bli att visa.

10 kommentarer:

Niklas exponeringstränar sa...

Tack själv! Kul att det gick bra med fotandet. Försmaksbilderna bådar gott. Kul idé med "bara hår och rygg". Blommorna fångade du perfekt.
Simma lugnt
/Niklas

Karins fotoblogg sa...

Det var bara kul att få hjälpa till, det vet du! Jag tänker dessutom säkert be er att ställa upp som modeller så att jag också får öva på fota par inför "mitt" bröllop!

Oh, nu vill jag ju se resten av bilderna, är jättenyfiken! Fina detaljbilder du visar här! Ljuset ser sagolikt ut! Heja Karin!

Kram

Camilla Alvén sa...

Två jättefina bilder, väntar med spänning på att få se fler.
Ha det bra
Kram

Ninni sa...

Jag kan bara instämma med de övriga, de ser jättefina ut dina bilder. Mjukt och fint ljus! Så det ska bli spännande att få se lite mera.
Vad har du för skrivare som du skriver ut bilderna på?
Kram Ninni

Lisa sa...

Oh vad fina bilder, speciellt på blommorna, blir ju bara sååå nyfiken på de andra bilderna =)

Kram Lisa

Smamman sa...

Jättefina bilder. Kul att det gick bra ;-)

Photos by Storm sa...

Fina bilder så långt. Så kul att allt gick bra. Förstår att du var nervös inför uppdraget. Jag ser fram emot att se lite bilder när du är redo.

Ulrica sa...

Så fina... nu får du ge mig tips. Har också bröllopsfotografering som väntar i sommar. Alla tips tas emot tacksamt. Längtar tills jag får se alla...

Kram

Hero sa...

jättefina bilder ska bli spännande att få se fler. Jag kan känna doften från rosorna, de är underbara.
ha det så bra
kram Maria

annalarssonphotography sa...

Jag instämmer med föregående talare Karin!
Underbart ljus i bilderna och makalöst vackra bilder!

Jag tycker mycket om detaljerna i den första bilden och den andra med noggrant utvalt fokus och skira färger.. Succé!!

Jag vill också hemskt gärna se fler bilder och höra tips!
Det kan ju komma bröllopsfotande i min väg också :)

Ha en fin dag!
Kram Anna