onsdag 6 maj 2009

Nu är de här!!!





...Vadå? Jo våra kära Kungsängsliljor! Fanfar! Det känns alltid lika högtidfullt när de plötsligt står där vid vår brunn. Jag som inte är direkt trädgårdintresserad, kanske lite då, men när det kommer till denna vackra lilja blommar mitt lilla intresse till liv för några korta sekunder.
Vi tog en promenad med mormor på morgonen när upptäckten gjordes. Våra förvildade körsbärsträd står också i blom och blir till en fin kontrast till de mörkgröna granarna.

Härliga tider! Mycket blombilder blir det.

3 kommentarer:

Hero sa...

Ännu fler fantastiska bilder på vackra blommor. Kungsängsliljan är jättefin tycker jag. Hade ni sol idag? Härnere var det mest ösregn(när vi hade lååång uterast)och sedan lite omväxlande på em. inte så kul fotoväder.
kram Maria

Karin Wijk sa...

Tack för kommentaren Maria, det värmer! Jag ser dock nu så här i efterhand att jag inte lyckats med skärpan så bra. vet inte vad jag ska skylla på...skitiga glasögon kanske ;-). Jag lovar att återkomma med lite skarpare liljor framöver.../ flams- Karin

Karins fotoblogg sa...

Halloj så här på kvällskvisten! Jag tänker inte gå in på skärpan här eftersom du har nämnt det själv ;)
Men däremot vill jag säga att här har du fått till fina "rena" bilder, inget som stör varken bakom eller framför blommorna. Och åååh! nu blir jag ju sugen på att hälsa på er! Hemma på söndag?? ;)Och inte bara för blommornas skull såklart! Allvarligt talat, vi kanske kan ses en sväng? Fast jag har inte riktigt koll på helgen, mer än att vi är upptagna på lördag. Skulle var kul och se fåren också! Äsch, ja... vi kan väl höras?!

Sov gott!
Kram