fredag 22 maj 2009

Bääää!!


Nu har våra efterlängtade "låne-får" kommit. Skulle ha varit tre men en smet vid inhämtningen, så fårägaren fick bara med sig två (gutefår). Nu har de varit här ett dygn ungefär och verkar inte ha rymt än så länge... Skulle ut och hälsa på dem igår. Fick en brysk blick av baggen som också stampade med foten, så det blev inte så närgånget möte. Vår "lära känna varann" tid får väl skynda långsamt. Havre ska visst vara bra för att fjäska in sig lite.

Lyckades fånga dem med kameran men närbilderna får vänta.

8 kommentarer:

Ulrica sa...

Jag är grymt avis... så himla läcker:)

Niklas exponeringstränar sa...

Man FÅR lov att tacka för senast. Lycka till i morgon.
/Fotomodellen

Karins fotoblogg sa...

De ser verkligen coola ut, fåren! Vi får komma tillbaks en solig dag och beskåda dem bättre!

Oh, maken fotade jag i förrgår när vi var på kvällspromenad. Jag fick öva lite "modellsnack" :) Jag har bildbehandlat fotot så att jag har tagit bilden i färg och gjort en svartvitkopia. "Färglagret" överst och sedan satt blandningsläget på "mjukt ljus" + gjort lite annat. Det blir en annan lite hårdare kontrast i bilden plus att färgerna blir lite annorlunda. Mmm... fantastisk beskrivning ;)

Kram!

annalarssonphotography sa...

Så mysigt att ni äntligen har fått era får!! :)

Jag är avundsjuk - det ska jag erkänna!
Men jag får följa ert äventyr här.

Hoppas ni får en fin helg!
Kramar Anna

Camilla Alvén sa...

Mysigt med får men själv skulle jag akta mig för att gå in till en argsint bagge.
Ha det bra
Kram

Susanne sa...

För många år sedan hade vi en Svante här på gården. Och den var rätt folkilsk så han blev inte långvarig utan fick byta hem. Lycka till!!

Photos by Storm sa...

Ja, var försiktig. De ser väldigt fina ut och hagen ser härlig ut. Så kul och nu får du nog skaffa en vallhund?? Ha det bra/Lis

isabel sa...

Oj, hur får man tag på lånefår?
Har haft får själv men tycker det är alldeles för bökigt att sköta dem på vintern!
(hittade hit via Lisas blogg)