onsdag 22 juli 2009

Auktion





Nu är vi hemma igen. Men vi har hunnit med en hel del idag och igår. Järnvägsmuseét i Gävle besöktes igår tillsammans med fam. K - trevligt förstås! Tåg i massor. Konstigt att jag inte drömde om tåg. C gjorde det säkerligen :-)

Idag blev det en spontantripp till en gårdsauktion i Ockelbo med mor och far. Vi var inte där så länge men M gav sin mamma (som också var på plats) i uppdrag att ropa in två enorma och rätt gräsliga figuriner (enligt mitt tycke). Hon lyckades med uppdraget och blev uppmärksammad med de stora porslinspjäserna på väg därifrån av en lokaltidning vilket resulterade i bilder som kanske hamnar i tidningen imorgon, vem vet !?

2 kommentarer:

Ninni sa...

Auktioner är ju roligt att besöka! GD eller Arbetarbladet? Det vore skoj att se porslinsfigurerna:)Eller det kanske blir bilder här ?
Härliga bilder från lekplatsen också.
Vattenplasket på min bild är faktiskt en tärna som dyker precis när jag knäpper av!
Må så gott!
Kram Ninni

Ulrica sa...

Kul med auktioner... om man hittar något man vill ha ännu bättre. Men det var evigheter sedan jag var på auktion eller loppis.