torsdag 12 februari 2009

Fjärde bilden i fjärde mappen


Har blivit ombedd av Ulrica
att ta fram fjärde bilden i fjärde mappen. Nu har vi ingen direkt bra ordning bland våra bildmappar på datorn, så jag har gjort så gott jag kan.
Denna bild är tagen med någon f.d. kamera vi hade för ca 5 år sedan. Vår hund Frasse var valp/unghund, så många foton är förstås på honom under denna tid, han var ju vår lill-bebis då. En väldigt vild och busig bebis!
Jag uppmanar alla som läser detta och som har lust att ta fram 4:e bilden i 4:e mappen att göra det och skriv en rad om ni vill tillbaka till mig så får jag möjlighet att titta vad ni har i era gömmor!

4 kommentarer:

Niklas exponeringstränar sa...

Snygga kontraster; Frasses pläls mot det mossgröna. Vill även passa på att kommentera istapparna från inlägget innan. Snygga kontraster även där. Istappsbilden hade blivit ännu bättre (tycker jag) om du frilagt den största istappen från det ljusa partiet i bakgrunden. Alltså så att den största tappen hamnat med helt svart bakgrund. Fota lugnt och hälsa C och M

Ulrica sa...

Vilken fräck bild på Frasse. Gillar han mossan månne eller har han kanske fått span på ett kryp.

annalarssonphotography sa...

Härligt foto du hittade i din mapp! :)
Jag gillar tungan mot mossan!

Jag har gjort samma utmaning som dig, också i uppdrag från Ulrica. Ta gärna en titt!

Ha det gott!
Anna

Karin Wijk sa...

Tack för alla kommentarer och tack Niklas speciellt för dina synpunkter på istappen. Finns en längre kommentar just vid den bilden om att jag uppskattar mkt när jag får lite konkreta åsikter om mina foton. Bakgrunden blev så här i efterhand lite obalanserad. Skulle antingen varit ljusare eller mörkare vid den största istappen. Sedan skulle jag gärna haft fokus på ett annat sätt, men men man lär sig så länge man lever. /Karin