måndag 16 februari 2009

Utan ord


.

För att kolla in flera ordlösa bilder kolla här

13 kommentarer:

annalarssonphotography sa...

Om du inte skulle skrivit bakgrundhistorian till den här bilden (nu vet jag ju att det inte ÄR så), men bilden skulle kunna vara reklam för Rädda Barnen eller BRIS.
Den ensamma nallen i sängen, barnet fångat på väg därifrån..
Bilden väcker många känslor i mig!
Briljant, enligt mig! :)

Kram till dig!

Pumita sa...

Jag gillar nallen som sitter i ett hörn, lugnt och stilla, och väntar på att barnet ska lugna ner sig. Kanske dags att sova middag?

P.S. Skriv gärna dina tankar om bilden i kommentaren istället för själva inlägget. Då är bilden "Utan Ord". :)

Ulrica sa...

Det var en fin bild. Jag tänkte också att nallen sitter där och väntar lite övergiven tills barnet fått ro och vill sitta still och gosa. En skön bild helt enkelt.

Marie sa...

Mmmmmm jätte fint ljus i bilden och den suddiga sonen är också fin. Nallen ja, ser såååå övergiven ut :-(.

Karin Wijk sa...

Ja, jag är nog "utan huvud" idag. Borde ju fatta att man inte ska skriva något om bilden, hmmm, men jag får skylla på att det är mitt första "utan ord" bidrag./ karin

Karin Wijk sa...

Skriver det jag skrev under bilden:
Denna sekund förevigades när jag och C var hemma då han var sjuk för några dagar sedan. Med feber och snorig näsa är det ju bäst att hålla sig inne. Men när det gått några dagar och man har pysslat med det som går och göra med en trött liten kille, så tar ibland fantasin slut. Här skruttar han omkring i vårat sovrum (var rätt så pigg då) medan jag följer efter med kameran...lite svårt att fånga en 2-åring bara. Men jag gillar ljuset från fönstret.
/ Karin

Pumita sa...

Ingen fara, Karin! Hoppas att sonen kryar på sig - elle han kanske är frisk redan! :)

Niklas exponeringstränar sa...

Snyggt gulstick och lite spooky-känsla. Kommer du ihåg filmen tne Blair witch project...det var den jag associerade till...hmmm..kanske säger mer om mig än om bliden :-)

Simma lugnt
/Niklas

Husbilen Credo sa...

Efter att jag läst de övriga kommentarerna har jag svårt för att skriva min första reaktion på bilden. Det var kvinnojouren dit man är förpassad av olika anledningar.
Fint ljus från fönstret,
tack för kommentaren hosa mig.
Ha en fortsatt fin kväll

Unknown sa...

Häftigt hur skuggig barnet har blivit, det ger en otroligt stämningsfull & lite mystisk bild.

oumberligating sa...

Ja, ibland behövs det inga ord, blir fint och samstämt utan. Visserligen har jag svårt att vara tyst både i skrift och tal men kan faktiskt uppskatta tysntaden. I fredags var jag ute i Tyresta Nationalpark hela dagen alldeles själv, mötte inte en människa på 6 timmar trots att jag befinner mig endast 30 minuter från Stockholm City, skönt ha en fin kväll mvh från Peter Olofsson!

Anonym sa...

Det är så givande med bilderna utan ord först, men sen vill man ofta ha en "förklaring". För mig känns bilden "bättre" när jag läst din förklaring. Kul med nya bekantskaper!

Sindri sa...

Gillar färgen och ljuset mycket! Jag blir glad när jag ser den. Får inga ensamhetsvibbar ;-) Ja det är inte lätt att fånga dem på bild. Ibland blir det jättebra ändå ju.
Smamman