söndag 1 mars 2009

Fototriss - Tre ord på T





Här kommer mitt bidrag till veckans fototriss, vilket denna vecka också betyder att jag är med i en tävling! Kul !
Utmaningen består i att välja tre motiv där alla börjar på bokstaven F eller T.
För mig blev det T. Fotona är dagsfärska och togs i vårt vardagsrum där det fanns mest T - saker.

Första fotot är en "Tavla" som är köpt i Soweto i Sydafrika, gillar den skarpt.

Andra fotot är Frasses "Tassar". Han gjorde sin vanliga morgongymnastik då han sträcker på sig just så här.

Tredje fotot är C:s "Tält". Mycket prisvärt, som vi köpt på IKEA förstås och det används flitigt på olika sätt. Lite bonus i bilden blir "Tornet" som C byggt och som han lycklig raserade 2 sekunder efter att kortet togs.
För att se fler F eller T bilder kolla här

15 kommentarer:

Pumita sa...

Fina foton alla! Kunde ha varit Färger, Frasse och Favorit. ;D Den där tavlan från Soweto är superläcker!!

annette sa...

Underbar bilder på temat T, sista bilden får bli min favorit, gillar känslan av rörelse i den bilden!

annette

Anonym sa...

Fin tavla - mitt minne av Sydafrika var att det var svårt att hitta souvenirer från just Sydafrika! Önskar att jag hade fått med mig en sån där tavla hem.

Mita sa...

Tältet blir min faviss, den säger så mycket.

Anonym sa...

Härliga personliga foton. Jättefina alla tre.

Jah Hollis sa...

Fina T-trissbilder. Intressant med kärnkraftverket i bakgrunden på tavlan. Och man känner på sig att tornet på den nedersta bilden inte kommer att bli så gammalt. :-)

Anonym sa...

Klockren triss. Gillar första bilden. Härlig tavla. Me like! Eva

Synnøve. sa...

Hej.
Vilka fina bilder.
Tassar är alltid goa.
Tavlor är inte heller fel.
Men den sista bilden är min klara favorit alla gånger.
Kram Synne.

annalarssonphotography sa...

Fin Triss Karin!

Den sista bilden blir min klara favorit - älskar rörelsen i bilden och att det dessutom är med två T i bilden :)

Stor kraam
Anna

Ninni sa...

Jag gillar alla dina tre motiv, Tavlan är jättehärligt naiv, goa Frasse så fin men allra bäst är nog den sista...man ser nästan att tornet är på väg att rasa:)
Må så gott!

Photos by Storm sa...

Sista bilden var jättebra. Man riktigt ser hur uppspelt han är när han tittar på tornet. Ja, tältet var också fint/Lis

Marie sa...

Så fin triss du visar upp. Inte så lätt att välja favorit, men måste jag absolut utse en 1:a är det morgongympande vovvens Tassar :-)

m sa...

Det gäller att vara snabb i vändningarna om man vill fånga den sortens torn på bild!

Ulrica sa...

Skön triss... Gillar tavlan jag med :). Känner igen morgongymnastiken med. Och C - underbart man ser ju hur han redan är på väg att rasera tornet :)

Susanne sa...

Härliga bilder! Gillar alla men väljer nog gossen med den härliga rörelseoskärpan på armarna. Mvh Susanne