fredag 13 mars 2009

Fredagsfoto - Dörr



Kanske jag har tänkt lite fel... för att komma in behövs ju en öppning av något slag. Fåglarna har väl oftast inga dörrar i sina holkar, men för att ha en dörr krävs ju en öppning... så vi kan säga att fåglarnas dörr är osynlig... iallafall i vår holk (någon som gick på den??).
Fågelholkar kanske skulle göras med synliga dörrar, det finns ju faror därute .Tänk om en riktig dörr kunde rädda de små fågelungarna som sätter masken i halsen när det blir mörkt av en luden tass som trevar genom den osynliga dörren ...

Det är grått och trist här hemma idag, så även bilden, men då kanske man får lov att låta fantasin springa iväg.

För att se fler dörrar titta in hos Fredagsfoto

8 kommentarer:

Pumita sa...

Jag får skicka dit fågelguden att lysa upp tillvaron en stund. Hos mig skiner nämligen solen, på riktigt alltså. Önskar dig en trevlig helg!

Pumita sa...

Nu lät jag som om "vad kommer du dragandes med - en tråkig bild som behöver sol", typ. Det var inte alls meningen. Tycker holken är riktigt söt!

Emma sa...

Jag går på den, det är en fin bild :)

strömmas sida sa...

Vilken bra tolkning. Fågelholkar har ju sina "dörrar" också.

Tradera är kanon och där har jag häckat och sålt i flera år nu. Köpt lite mellan varven också förståss. strömmar..heter jag där på tradden.
Vad är ditt namn där? Så jag kanske kan kolla om jag ska fylla på mitt förråd här :-))).

Kram med en önskan om en fin helg
strömma

annalarssonphotography sa...

Hej vännen!
Jag tycker om din dörr :) Det är en fin bild!

Nu är jag tillbaka i blogglandet efter att ha haft min dator inlämnad på service efter krasch, virus och annat bök. Tack och lov kunde mina bilder räddas!! :D
Så nu ska jag blogga ikapp!

Ha en fin kväll!
Kramar Anna

Photos by Storm sa...

Tycker absolut att ditt resonemang håller. Holken med den lilla öppningen är absolut en fågeldörr. Ha det bra/Lis

Ulrica sa...

Hahaha - jag tycker det är en klockren tolkning:) Klart fåglarna måste ha en "dörr".

Kram!

Unknown sa...

holken är fin mot den vackra strukturen på trädstammen... jag ska fundera ut en fungerande dörr till holkar som stoppar ekorrar o andra ägg-tjuvar... kanske amma princip som en kattlucka med sensor... hmmm